Wednesday, February 18, 2009

奇怪的感覺


收到一個消息,心裡很不舒服,為什麼呢?說不出。一個人在街上遊蕩著,到了書店,終於買了Revolutionay Road的小說,這是我生命裡第一次為了好看的電影而買的小書。喜歡的電影,我會第一時間買一隻sound track,我相信音樂能讓我重構電影一幕一幕的片段。但這些日子,我改變了,我開始喜歡文字,開始學習看文字。我是一個圖像人,說真的,小時候如果爸爸媽媽帶我去看醫生,就可証明我真是有讀障的,可惜。閱讀文字,需要很大的勇氣,對上一次讀畢一本英文書是用了三個月時間。這一本書,463頁,我很想一個月內完成。努力!

6 comments:

SAJ said...

發生咩事呢?又有同工將要離去......
吾駛一個月吧,你喜歡既書係會令你不停咁追看落去,加油呀!

Siu Ching said...

just think about ur easter holiday, dear! waiting for u here! take ur time for reading, enjoy that rather than pushing urself to do so! or.....u can read that on the plane......Woohoo!

ahtong said...

wao,, yes indeed! love you vava!

HK said...

Dear, I am sorry to let you know I find a bit difficult to read the text due to the color combination of the text and the background...woh....!

mosquitivy said...

Genuinely think Kate Winslet made a great actress in this film. Happy for her for winning the Oscar -- although I like Meryl Streep soooo much too :)

ahtong said...

So we need to go and watch the Reader and see how cool she was in the movie!!